Baroni na kolech

29.12.2010 15:13

Rodiče se přestěhovali do Sedlice u Blatné. Bylo to v r. 1952. Osudově do městečka s nevídanou základnou opravdových cyklistických borců. Byli to Rudolf Válek, Honza Veselý, Mirek Krejčí, Láďa Žák. Za nimi z Písku přijížděl do Sedlice Láďa Sládek, a celou tuhle partu stmelovala legenda československé cyklistiky, baron Christian Battaglia z Bratronic (https://cs.wikipedia.org/wiki/Christian_Battaglia).

Jeho osud a osud jeho sestry Blanky jedinečně popsal Ota Pavel v povídce Baroni na kolech. Ti všichni se pro mne stali velkým vzorem svou pílí, vytrvalostí, skromností a přátelskými vztahy. Ve skromných podmínkách dosahovali výborných výsledků v krajském i celostátním měřítku. Všude kam přijeli, získávali respekt, ale také se k nim hlásilo mnoho přátel. Do Sedlice za nimi přijížděli známí českoslovenští reprezentanti, nejčastěji v té době fenomenální cyklista Jan Kubr. Znovu se projevila citlivost a láska mých rodičů. Prostřednictvím známých a sedlických cyklistů, se jim podařilo pro mne sehnat z Rokycan v té době těžko dosažitelné závodní kolo zn. FAVORIT. Považoval jsem si za čest vyjíždět s těmito matadory na trénink a později na dorostenecké závody. O tom, jaké to vlastně bylo, si mohu povídat už jen s cyklistou tělem a duší, Rudolfem Válkem, úspěšným závodníkem na mistrovstvích světa veteránů v St. Johann in Tirol a také s Honzou Veselým (shoda jmen). Jsem pyšný na to, že při vyprávění historek cyklistů-pamětníků o „Kristovi“ Battagliovi a Rudovi Válkovi, se mohu pochlubit tím, že jsem v jejich stínu a po jejich boku začínal závodit.

—————

Zpět