Mazurská jezera - Polsko

06.07.2016 07:59

Při svých cestách za poznáním, do míst, kam bych se už sám těžko dostával, velmi rád občas využívám některou z nabídek cestovních kanceláří.  Přiznám se, mám to bez dlouhých příprav. Určitá intuice a zkušenosti mne při výběru velmi pomáhají. Tentokrát mne oslovil cyklistický zájezd na Mazurská  jezera od CK CYKLOTUR Hradec Králové.  A nebyl jsem zklamán. Naopak. Domů jsem se vrátil přímo nadšen.  Průvodce Vlastík Šauer celý průběh zájezdu klidným, neokázalým a zkušeným způsobem vedl.  Jednotlivé etapy byly vybrány tak, aby vyhovovaly i méně zdatným cyklistům a zároveň tak, aby nikdo nebyl ochuzen a nejzajímavější místa. Bydleli jsme a formou výborné polopenze se stravovali  na jednom místě, v příjemném hotýlku Elixir Hotelik na břehu jezera Kisajno, poblíž města Gizycko. Odtud jsme vyjížděli na každodenní hvězdicové výlety do okolí, většinou přímo  kolem jezer, kterých je v této oblasti neuvěřitelných 4 tisíce. Tak jsme postupně navštívili např. Gizycko s pruskou pevností Boyen, v Pozezdrze bunkr Himmlera, v Gierloz  pozůstatky úděsného betonového Vlčího doupěte,  Hitlerova hlavního stanu v Polsku, poutní místo Swiata Lipka – příklad nejkrásnější barokního umění v Polsku, nebo jezero Luknajno, s rezervací  divokých labutí atd. CK mohu bez obav doporučit a zároveň ani sám nevylučuji, že zase některou z jejich dalších nabídek sám někdy využiji.

 

—————

Zpět