Cykloturistika

29.12.2010 15:26

Otevřené hranice, nabytá svoboda, možnost volného cestování kdykoliv a kamkoliv, snad i trochu toulavé boty, vědomí, že už mnoho času nemám, mě přivedly k poznávání míst, které byly naší generaci zapovězené a nedostupné. Nesměle jsem začínal využívat služeb cestovních kanceláří na Dunajské stezce, Podél řeky Salzach od Krimelských vodopádů apod.

Touha poznávat a stále dobrá fyzická kondice mne umožnila projetí krásného ostrova Korsika, Itálie, Julských Alp, poznat krásu horských průsmyků po trasách  etap profesionálního závodu Giro Italia v Dolomitech, italské a rakouské vysokohorské průsmyky a jejich dominanty Stelvio, Grossglockner, těšit se krásou etap největšího profesionálního závodu v Savojských Alpách a v nich pokořit Col de Bonette, obávaný Galibier a další. Polykal jsem s nadšením jeden vysokohorský průsmyk za druhým. Nevedl jsem si jejich přesnou evidenci, ale odhadem jich není méně než sto. Zdolávání vysokohorských průsmyků byl můj celoživotní sen. Jediný, který z důvodu nepřízně počasí odolal a který už zřejmě nikdy neprojedu, je pyrenejský Tourmalet.

Chuť poznávat, a cestovat mne stále neopouštěla, stále jsem hledal místa a trasy, aby ujeté kilometry mne smysluplně obohacovaly, naplňovaly moje konkrétní myšlenky a cíle. Tak vznikla cesta po stopách poselstva krále Jiřího z Poděbrad po Evropě a po Svatojakubské cestě, tak se zrodila myšlenka darovat si k životnímu výročí 66 let cestu napříč Amerikou po ROUTE 66, Panevropská cyklotrasa Praha – Paříž, expedice od Baltu k Jadranu k připomenutí 20. výročí pádu železné opony v r. 2009, proto jsem jel s europoslancem Kožušníkem jako doprovod z Prahy do Štrasburku na jeho první zasedání Evropského parlamentu.

Měl jsem štěstí, že jsem si vybral dobré společníky, ať to byl opakovaně František Hejtmánek z Tažovic po Evropě, nebo Jan Hájek z Plzně v Americe.

Nemohu opomenout skutečnost, že cyklistické závody a alpské průsmyky jsem jezdil na silničním speciálu firmy KOVAŘÍK, expedice na krossovém kole GALAXY , které s brašnami a nosiči firmy Sport Arsenál tvořilo kompaktní celek s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jsem ze staré gardy, tudíž nejsem vyznavačem umělých doplňků stravy, přesto vždy s sebou vozím výrobky firmy PENCO. Náročné a dlouhé expedice vyžadují kvalitní prádlo a cyklistické oblečení. To zaručovaly vyzkoušené a ověřené výrobky firmy KALAS Tábor a PROGRESS Písek.

—————

Zpět