Mezi cyklisty

19.04.2011 10:58

Sedlice: 2. dubna 2011 jsem si projel tradiční okruh Sedlice – Hněvkov – Pacelice – Lom – Mužetice po trase, pořádané k připomenutí prvního cyklistického závodu v Sedlici a jeho zakladatelů. O této tradici jsem napsal v jednom z předcházejících příspěvků. Na se sešlo bezmála 120 jezdců a každý podle svého gusta si za mimořádně příznivého počasí projel delší či kratší trasu (ve Škvořeticích s odbočkou přímo do Sedlice). V Sedlici potom v opět v „hasičárně“využili  pohostinnosti Městského úřadu k občerstvení a ke krátkému posezení s přáteli. Za součinnosti s SCV Blatná byli vyhodnoceni nejlepší a nejzasloužilejší jednotlivci a všichni zúčastnění obdrželi hezké pamětní medaile.

V neděli 17. dubna 2011 se na zahájení závodní cyklistické sezóny seriálu Šumavské unie amatérských cyklistů jela časovka, známá Klatovy – Švihov – Klatovy. Na této časovce jsem se asi před 15 léty vrátil zpět na závodní tratě, tehdy už v kategorii nad 50 let a pravidelně se zúčastňoval všech dalších ročníků. Nostalgické vzpomínky na úžasnou atmosféru závodu i na některé dosažené úspěchy, více než roční vynucená pauza, mne přivedly k myšlence zkusit si časovku znovu. Hodně mi v rozhodování pomohl vedoucí týmu RICOH Tábor Ing. Miloslav Šustr, sám vynikající závodník a organizátor. V jeho týmu jsem spolu s ním závodil a získával cenné body. Dozvěděl se jak na tom jsem, nerozpakoval se a velkoryse rozhodl abych se přihlásitl. Přijel jsem tedy nikoliv už s vidinou dobrého umístění, ale s myšlenkou vrátit se mezi bývalé kamarády a „vychutnat“ si uvolněně celých 20 km. Stále však se skrytou ješitností dříve prestižního závodníka, nebýt úplně na chvostu. Měl jsem to jen tak. Přesto z toho mám dobrý pocit. Na závodění jsem už nepomýšlel a teď mne se startovním číslem 613 můžete povzbudit v některém z dalších závodu seriálu Š.U.A.C.  v kategorii nad 60 let. Vyšší zatím vypsána nebyla. 

—————

Zpět